Last summer I visited local hardware store and there was this Ferrari left outside alone. I don't know anything else about these but do not throw stones at them. Even the smallest ones (stones). Might cost you a lot. Pictures taken with my old phone. Sorry the quality.
Kun viime kesänä kävin ostamassa nauloja Vantaan K-Raudasta oli tällainen jätetty yksin ulos parkkikselle. Näistä en tiedä oikeastaan muuta kuin että niitä ei saa kivittää. Ei edes pienillä kivillä. Saattaa tulla kalliiksi. Kuvat otettu vanhalla kännykälläni. Pahoittelen kuvien laatua.
The cars that I have seen and photographed myself. The whole idea of mine is to show the pictures of the cars that I have seen among the traffic. Some exeptions are seen in blog but they are minority.
tiistai 29. tammikuuta 2013
torstai 24. tammikuuta 2013
Toyota Corolla in Canada
Still in the year 1972. In the same summer when I was on summer holiday in Canada one of my cousins moved over there too. He thought that he will work over there for a while, buy a Mustang (car, not a horse) and come back to Finland with that car. At first he had to buy something more modest than Mustang and the choice was this Toyota Corolla. If I remember right this car was brand new. My cousin never bought a Mustang and never moved back to Finland. He now lives in Thunder Bay, Canada. And this picture is, like I said, taken in 1972, 41 years ago.
Ollaan yhä vuodessa 1972. Samana kesänä kun vietin kesälomaani Kanadassa, yksi serkuistani muutti sinne myös. Hän ajatteli että on siellä töissä ehkä relun vuoden, ostaa Mustangin ja tuo sen sitten muuttoautona Suomeen. Ensin piti kuitenkin ostaa jotain vaatimattomampaa ja valinta kohdistui tähän Toyota Corollaan. Jos nyt oikein muistan niin tämä auto oli aivan uusi. Sittemmin serkkuni ei koskaan ostanut Mustangia eikä liioin muuttanut Suomeen takaisin vaan asuu nykyään Thunder Bayssa, Kanadassa. Tämä kuva on siis otettu vuonna 1972, 41 vuota sitten.
Ollaan yhä vuodessa 1972. Samana kesänä kun vietin kesälomaani Kanadassa, yksi serkuistani muutti sinne myös. Hän ajatteli että on siellä töissä ehkä relun vuoden, ostaa Mustangin ja tuo sen sitten muuttoautona Suomeen. Ensin piti kuitenkin ostaa jotain vaatimattomampaa ja valinta kohdistui tähän Toyota Corollaan. Jos nyt oikein muistan niin tämä auto oli aivan uusi. Sittemmin serkkuni ei koskaan ostanut Mustangia eikä liioin muuttanut Suomeen takaisin vaan asuu nykyään Thunder Bayssa, Kanadassa. Tämä kuva on siis otettu vuonna 1972, 41 vuota sitten.
Mini in Canada
Now we are going even further back in timeline. This is probably one of the earliest pictures that I have intentionally taken from a car. The year was 1972 and I was spending summer holiday in the care of my uncle's family in Sault St. Marie, Canada. My uncle's wife had this Mini as a shopping bag. The car was almost new but I don't know what year model it was.
Nyt mennään sitten vielä kauemmas aikajanalla taaksepäin. Tämä on luultavasti vanhimpia kuvia mitä olen mistään autosta tarkoituksella ottanut. Kesällä 1972 olin enoni luona Sault St. Mariessa, Canadassa viettämässä kesälomaa. Enoni vaimolla oli tällainen Mini kauppakassina. Auto oli silloin miltei uusi mutta vuosimallia en ikävä kyllä tiedä.
Nyt mennään sitten vielä kauemmas aikajanalla taaksepäin. Tämä on luultavasti vanhimpia kuvia mitä olen mistään autosta tarkoituksella ottanut. Kesällä 1972 olin enoni luona Sault St. Mariessa, Canadassa viettämässä kesälomaa. Enoni vaimolla oli tällainen Mini kauppakassina. Auto oli silloin miltei uusi mutta vuosimallia en ikävä kyllä tiedä.
perjantai 18. tammikuuta 2013
Chevrolet Camaro from late sixties. 67?
It's time to leave the Fords. At least for a while. This was the coolest looking Camaro in the late seventies at Kuusankoski. Well, there was not so many of those in Kouvola/Kuusankoski area over then. And again, the photo is over thirty years old. This is, I think, a good reference of how the cars were modified in those days.
On aika jättää Fordit. Ainakin hetkeksi. Tämä oli makeimman näköinen Camaro Minun mielestäni Kuusankoskella seiskytluvun lopulla. Eipä niitä montaa ollutkaan. Kuva on siis yli kolmekymmentä vuotta sitten otettu. (Omistajan sukunimi mahtoi olla Reiman) Mielestäni hyvä esimerkki siitä miten autoja rakenneltiin noina aikoina.
On aika jättää Fordit. Ainakin hetkeksi. Tämä oli makeimman näköinen Camaro Minun mielestäni Kuusankoskella seiskytluvun lopulla. Eipä niitä montaa ollutkaan. Kuva on siis yli kolmekymmentä vuotta sitten otettu. (Omistajan sukunimi mahtoi olla Reiman) Mielestäni hyvä esimerkki siitä miten autoja rakenneltiin noina aikoina.
keskiviikko 16. tammikuuta 2013
Ford Escort mk1
Don't get bored but one Euro-Ford more is here. The legendary Ford Escort mk1. This was also the tool of the other legend, Finnish rally driver Hannu Mikkola. (world Rallye Championship 1983) Here you can see him driving the ford Escort among the other cars: www.youtube.com/watch?v=t5mgnNvtYQQ When looking the engine label of the car of the photo one can suspect that there is something else than orginal under the hood. And PS. there was 2000 visits filled up yesterday in this blog since 29.Jul.2012. The visitors are from 30 different countries. Top 3 are Finland, USA and Russia.
Älkää nyt vielä kyllästykö näihin Foordeihin. Tässä hieno Escort mk1. Nähtävästi moottori vaihtunut matkan varrella. Tällaista ykköskoppaista Escortia Suomen rallilegenda Hannu Mikkola(Maailmanmestaruus 1983) käski uransa alkuvaiheissa vakaalla kädellä. Youtubesta pieni näyte: www.youtube.com/watch?v=t5mgnNvtYQQ Ja oheistetaanpa tähän myös linkki haastatteluun vuodelta 1969 YLE:n elävään arkistoon. Vaatimattomat miehet mutta kova vauhti: http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/hannu_mikkolasta_jyvaskylan_tahti_32369.html#media=32371
Tarkkaavainen tietysti huomaa että tämä Esko oli tuon edellisen ankan vieressä parkissa Forssan Pick-Nickissä. Ja PS. eilen tuli täyteen 2000 kävijää tässä blogissa. Kävijät ovat kolmestakymmenestä eri maasta. Top 3 on Suomi, USA ja Venäjä.
Älkää nyt vielä kyllästykö näihin Foordeihin. Tässä hieno Escort mk1. Nähtävästi moottori vaihtunut matkan varrella. Tällaista ykköskoppaista Escortia Suomen rallilegenda Hannu Mikkola(Maailmanmestaruus 1983) käski uransa alkuvaiheissa vakaalla kädellä. Youtubesta pieni näyte: www.youtube.com/watch?v=t5mgnNvtYQQ Ja oheistetaanpa tähän myös linkki haastatteluun vuodelta 1969 YLE:n elävään arkistoon. Vaatimattomat miehet mutta kova vauhti: http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/hannu_mikkolasta_jyvaskylan_tahti_32369.html#media=32371
Tarkkaavainen tietysti huomaa että tämä Esko oli tuon edellisen ankan vieressä parkissa Forssan Pick-Nickissä. Ja PS. eilen tuli täyteen 2000 kävijää tässä blogissa. Kävijät ovat kolmestakymmenestä eri maasta. Top 3 on Suomi, USA ja Venäjä.
maanantai 14. tammikuuta 2013
Ford Anglia
And stucked to old Euro-Fords. This Anglia was photographed in Forssa Pick-Nick at 2005. Not original but doesn't have to be for me. Nice.
Ja näin jumiuduimme näihin vanhoihin Euro-Fordeihin. Tämä Anglia on valokuvattu Forssan Pick-nickissä vuonna 2005. Auto ei ole alkuperäisessä kuosissa mutta miksi kaikkien pitäisi olla. Kelpaa minulle oikein hyvin.
PS. Jos jollain on tästä autosta, tai mistä tahansa tässä blogissa näytetystä autosta, jotain tietoa (esim vuosimalli, moottoin koko tms.) jonka voi muille blogin seuraajille jakaa niin kommentoikaa ihmeessä.
sunnuntai 13. tammikuuta 2013
Ford Cortina from early seventies
Let's stay in these 30 years old photos. This is for Euro-Ford lovers whilst we took those for object. This is Ford Cortina from early seventies. The car is based on same construction as the Germany made Taunus but is made in UK. They did not originally equipped these with V6 motors but at least in Finland some of these has them under hood. Maby even 2.8 liter version. This car is photographed in Kouvola in early eighties. 30 years ago.
Ja kun Fordeja otettiin esiin niin tässä Cortina jostain seiskyt luvun alusta. Kuvattu kaheksankymmentäluvun alkuvuosina Kouvolassa jossain tapahtumassa tai ulkoilmanäyttelyssä. Muistan hyvin nähneeni tämän auton liikenteessä Kouvolan seudulla mutta en saa mieleeni kenen se oli. Muistaako kukaan?
Ja kun Fordeja otettiin esiin niin tässä Cortina jostain seiskyt luvun alusta. Kuvattu kaheksankymmentäluvun alkuvuosina Kouvolassa jossain tapahtumassa tai ulkoilmanäyttelyssä. Muistan hyvin nähneeni tämän auton liikenteessä Kouvolan seudulla mutta en saa mieleeni kenen se oli. Muistaako kukaan?
torstai 10. tammikuuta 2013
Ford Taunus GT Coupe 2.3 V6
Last year I did post here a picture of Ford Taunus and promised to post a photo from Coupe version in some day near future. Well, this is the day. I was digging my old photos from late seventies, maybe early eighties ( what ever, this is somethig like 30 years old photo) and found this. It is, like the header says, Ford Taunus GT Coupe with 2.3 liter V6 engine. The largest one that was available for this car. This car has no original shapes around the wheel wells but instead of that they are molded to keep the wider tyres inside the body shapes. I did have a brown Taunus GT Coupe which was originally equipped with 2.0 liter V6 but I replaced the engine with 2.6 liter V6 that was taken from Ford Granada. This type of Tanus has their own club in finland and you can reach them over there: http://www.taunusfinland.com/ At the part: KESKUSTELU/Taunus päiväkirjat you can find very interesting projects of these type of cars. This photo was taken at Kuusankoski. I wonder if this car is still alive?? EDIT: Seems to be that the car might not be GT-model. The GT has double lights and GT-logo in the middle of the grill.
Viime vuoden puolella postasin tänne kuvan Ford Taunuksesta ja lupasin tuoda näytille kuvan Coupe versiosta kunhan löydän sellaisen. Ny,t kun selailin vanhoja valokuvia,löysin joskus -70 - -80 lukujen vaihteessa otetun kuvan jossa kyseisenlainen kärry komeilee. Tässä autossa on lokasuojia levitelty hieman kyseisen aikakauden tyyliin. Itsehän siis omistin aikoinaan vastaavan johon alkuperäisen 2,0 V6 koneen tilale asensin Granadasta peräisin olleen 2,6 litraisen version. Tällaisten Taunusten harrastajilla on oma kerhonsa Suomessa ja sen löytää Tuolta: http://www.taunusfinland.com/ Keskustelu-osion päiväkirjoista löytyy monta mielenkiintoista projektia. Yllätyin muuten sen aiemmin näyttämäni tuiki tavallisen Taunuksen kuvan saamasta suosiosta. Taitaa olla blogissani toiseksi eniten katsottu kuva erään Ladan (Petroskoi Playboys) jälkeen. Tämä kuva on otettu Kuusankoskella. Mahtaako olla elossa enää tämä yksilö?? Oliko tää nyt Pesiön Karin auto vai kenen? EDIT: Taisi olla niin että tämä oli kuitenkin "vain" Coupe eikä GT. GT-mallissa oli tuplavalot sekä GT-logo maskin keskellä.
Viime vuoden puolella postasin tänne kuvan Ford Taunuksesta ja lupasin tuoda näytille kuvan Coupe versiosta kunhan löydän sellaisen. Ny,t kun selailin vanhoja valokuvia,löysin joskus -70 - -80 lukujen vaihteessa otetun kuvan jossa kyseisenlainen kärry komeilee. Tässä autossa on lokasuojia levitelty hieman kyseisen aikakauden tyyliin. Itsehän siis omistin aikoinaan vastaavan johon alkuperäisen 2,0 V6 koneen tilale asensin Granadasta peräisin olleen 2,6 litraisen version. Tällaisten Taunusten harrastajilla on oma kerhonsa Suomessa ja sen löytää Tuolta: http://www.taunusfinland.com/ Keskustelu-osion päiväkirjoista löytyy monta mielenkiintoista projektia. Yllätyin muuten sen aiemmin näyttämäni tuiki tavallisen Taunuksen kuvan saamasta suosiosta. Taitaa olla blogissani toiseksi eniten katsottu kuva erään Ladan (Petroskoi Playboys) jälkeen. Tämä kuva on otettu Kuusankoskella. Mahtaako olla elossa enää tämä yksilö?? Oliko tää nyt Pesiön Karin auto vai kenen? EDIT: Taisi olla niin että tämä oli kuitenkin "vain" Coupe eikä GT. GT-mallissa oli tuplavalot sekä GT-logo maskin keskellä.