maanantai 27. elokuuta 2012

Ford Taunus 1974 or later

This is Ford Taunus. The year model is, I think, 1974 or one or two years later. How many of you, my dear readers in USA, have seen this Ford model. By the way the most readers I have are From USA. The second largest group is from Finland and Russia comes to the third place. Until now I have got over 750 showings of this blog and almost one month is gone from the beginning. I will tell you when the limit of 1000 is reached. I myself had a coupe version of this car and it was year model 1973. I will post a photo of that model too when I see one. (EDIT: Now there is a photo of Taunus Coupe in this blog. I Did insert it on 10.Jan.2013.)(EDIT 2. Another coupe, 1,6 GXL, can be seen at the upload dated 7.Jul.2013)
Tämä on tietysti Ford Taunus, kaikki Suomalaiset tuntevat kyllä tämän. Osaavat myös lukea mitä runoilin Englanniksi tuolla ylempänä. Kertoilen sitten vaikkapa myöhemmin tarkempia tietoja tästä autosta kun löydän jostakin sopivan coupe mallin kuvaan. Kyllä minulla sellaisista kuvia on mutta tahdon esitellä jonkin liikenteessä olevan yksilön, en näyttelyesinettä. Niin, oma coupeni oli -73 mallinen ja vaihdoin sen 2,0 litraisen V-6 moottorin tilalle granadan 2,6 litraisen vastaavan. Nykyäänhän näihin on mahdollista asentaa esim. Granadan vapaastihengittävä kaasuttimella varustettu 2,8 litrainen voimanlähde ja ihan luvallisesti. Linkki keskusteluun jossa tätä aihetta käsitellään: http://www.taunusfinland.com/keskustelu/viewtopic.php?t=4148&postdays=0&postorder=asc&start=0 On pitkä juttu mutta mielenkiintoinen. (EDIT: Nyt löytyy yksi kuva Coupe mallista. Lisäsin sen blogiin 10.Tammikuuta 2013)(EDIT 2. Toinen Taunus coupe, nimittäin hieno punainen 1,6 GXL, löytyy päivityksestä 7.Heinäkuuta 2013)

2 kommenttia:

  1. I just wonder . . . This Taunus has gained clearly biggest group of visitors in this blog. Twice as much as the second one.

    VastaaPoista
  2. Oh, what is the second one? The second one is Rusted Lada "Petroskoi Playboys"

    VastaaPoista