torstai 2. elokuuta 2012

Aston Martin V8

Nyt otetaan käsittelyyn hieman vanhempi bongaus. Olen ajatellut niin että en julkaise blogissani näyttelyissä esillä olevia autoja ja yritän välttää järjestetyissä kokoontumisissa, niinkuin esim. Forssan Pick-Nickikissä bongattuja, alueelle sisälle ajettuja autoja. Siis sellaisia jotka ottavat osaa johonkin järjestettyyn tapahtumaan.

Julkaistu kuva on oltava oma otokseni eli siis olen itse sen paikan päällä ottanut näkemästäni autosta, en siis mistään kuvasta tai muusta sellaisesta.

Tässä tapauksessa kuvat on otettu kyllä Forssassa, tosin vuonna 2005 ja parkkipaikan puolella, joten tämä täyttää omat vaatimukseni.

Auto tosin olisi voinut, ainakin minun mielestäni, aivan hyvin olla alueella sisälläkin.

Näistä Aston Martineista en tarkemmin tiedä muuta kuin että kauniita autoja ovat pääsääntöisesti. Pari poikkeusta löytyy. Tämä lukeutuu mielestäni niihin kauniisiin. (Muistuttaako se ihan oikeasti kaukaisesti Ford Taunus GT Coupea jollaisen itsekin aikoinaan omistin)









Niinkuin kerroin alussa niin en juurikaan tiedä mitään tästä automerkistä ja siksi minun on tukeuduttava tietoihin joita tästä on internetissä saatavilla kuvan perusteella samaksi autoksi tunnistaen.

Kyseessä siis saattaa olla Aston Martin DBS V8

Taitavat harmittavasti tulla copy/pastella pötköön nämä tekniset tiedot tänne mutta tulkoon, en jaksa niitä uudestaan kirjoitella. Väsyttää jo tähän aikaan illasta.

SPECIFICATIONS

Price New: £ 5,281

Engine: V8, 5430 cc, 320 bhp @ 5000 rpm 240 lbs-ft @ 5000 rpm

Transmission: ZF Five-speed manual gearbox or Chrysler 3-speed automatic transmission

Dimensions (LxWxH): 4580 x 1830 x 1330 mm

Weight: 1727 kg

Top Speed: 140 mph

0 – 60 mph: 6 sec

DBS V8 After an announcement on 27 September, 1969, the DBS was made available with the long awaited V8 engine, with the car being known as the DBSV8 – a four-seat grand touring car, capable of 160 mph. As with the straight six, the design of the new V8 engine was the work of Tadek Marek. With a capacity of 5340cc and 4 overhead camshafts with Bosch mechanical fuel injection, the DBSV8 was the fastest 4 seater production car in the world at the time. This engine was to form the basis of all Aston Martin power plants for the next 20 years.

Apart from the change of engine, notable visual differences were the specially designed 15’’ GKN light alloy wheels (as opposed to the distinctive wire wheels employed on the DBS), with ventilated brake discs for the first time on an Aston Martin production car. A Chrysler Toqueflite auto transmission was offered as an alternative to the ZF manual 5 speed unit. In common with the 6 cylinder DBS, the DBSV8 was produced until May 1972, after which the car adopted the later single headlamp front end. New owner, Company Developments Ltd, renamed the car AM V8.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti